Op een regenachtige avond kwam bij de ODB een dringende vraag binnen om te bemiddelen bij een ontslagvergoeding. Ons lid heeft bij het beëindigen van een arbeidsrelatie met zijn (ex) werkgever hier recht op.
De voorzitter nam daarop direct contact op om te vragen naar de huidige situatie en of in zijn geval wel brood op de plank was. Het laatste was gelukkig het geval, want de jonge ouders zouden dan in financiële problemen komen.
Er waren wel andere zaken die de bemiddeling bemoeilijkten. Zo was de vorige werkgever een familielid in de tweede graad en was sprake van betalingsachterstand met betrekking tot het uitbetalen van de laatste salarisstroken.
De voorzitter nam schriftelijk contact op met het betrokken bedrijf en op een later tijdstip ook via de telefoon. Na de kaarten duidelijk op tafel te leggen was het voor de directeur helder hoe te handelen. Ons lid heeft precies gekregen waar hij recht op had.
Al met al heeft het een maand geduurd maar toen was alles helemaal naar behoren afgehandeld. Ons lid werkt nu naar volle tevredenheid bij een ander bedrijf ergens in Nederland.
Kijk, zo werkt de ODB nu !!