Werving nieuw personeel blijft achter!
In een hernieuwde poging om nieuw personeel te vinden (wervingscampagne) roept Defensie haar medewerkers op om iemand aan te melden die goed bij de organisatie zou passen. Zo helpen ze Defensie om de juiste mensen te vinden. Alle medewerkers, zo is de gedachte, kennen wel iemand die zich betrokken voelt bij de krijgsmacht.
Klasgenoot
Dat kan een vriend of vriendin of een familielid zijn. Maar ook een buurtbewoner, oud-collega, ex-klasgenoot of hardloopmaatje.
Organisatie
Medewerkers zouden de professionele organisatie door en door moeten kennen en kunnen daardoor een goede inschatting maken wie geschikt is voor een baan bij Defensie. Dat kan als militair of burger, binnen de eigen eenheid en onderdeel of defensiebreed, het maakt niet uit.
Mond-tot-mondreclame
Vroeger zat het werken bij Defensie vaak in de familie (vaste baan goede arbeidsvoorwaarden, goede pensioenleeftijd) . Echter na jarenlange afbraak van de Defensieorganisatie en uitholling van het opleidingsniveau, is er een slechte werkvloer ontstaan. Ook heerst er een hardnekkige angstcultuur, dus moet er actiever worden geworven. Dat gaat nog steeds het beste, vindt de organisatie, via naasten en mond-tot-mondreclame.
Alle aandacht
De aangedragen kandidaat krijgt alle aandacht en een aanbod op maat, er immers plaats genoeg. De bedenkers van dit nieuwste plan hopen uiteindelijk dat dit de beste match oplevert voor mens en organisatie.
Of dit nu succes oplevert?
– Mening ODB
Tekst: MinDef / Redactie ODB
Afbeelding: MinDef / Redactie ODB